Saturday, June 16, 2007

Täydellinen matkagarderoobi

Säännöllisin väliajoin akkainlehdissä sivistetään neitoja ja rouvia asukokonaisuuksista, kuinka vain kymmenellä rievulla saa nokkelasti yhdistelemällä 15 erilaiseen tilaisuuteen juuri oikeanlaisen asun. Toimistotyöpäivään, sauvakävelylle, terassille, konserttiin, mökkivierailulle. Kaikkiin tilanteisiin löytyy vaateratkaisu, vain kymmenellä vaatteella. Ja pah.


Tässä minun 28 vaatettani, jotka otan kahden kuukauden Pohjolanturneelle. Myönnettäköön lisäksi olevan käytössäni etukäteen sinne lähettämäni oranssi fleece sekä sadevarusteet. Alusvaatteita, sukkia ja kolmea paria kenkiä unohtamatta. Tämän parempaan en kertakaikkiaan pysty. Silti on kauhea tunne jo etukäteen, ettei olekaan sitten "oikeita" vaatteita. Kesä kun on niin arvaamatonta aikaa, saattaa joutua veneilemään, konserttiin, viininmaistajaisiin, punamultatalkoisiin, ristiäisiin, suunnistamaan... Kymmenellä vaatteella tulisi kyllä tylsä kesäloma!

2 comments:

  1. Ja pöh sanon minä! Kymmenellä vaatteella ei pärjää mihinkään kun se määrä tuplanakin on liian vähän. En minä ainakaan halua pyöriä lomaa samoissa vaatteissa, vaikka niistä miten saisi tilanteeseen sopivat vermeet yhdisteltyä. Minun pakkaamat, eteisessä autoon lastaamista odottavat matkalaukut, saavatkin mieheltäni usein hyvin, hyvin syvän huokauksen=)

    ReplyDelete
  2. Aurinko saa naiset puhkeamaan kukkaan-suloisuutta hehkuvana he kietoutuvat kauniisiin vaatteisiin ja hehkuvat entisestään..(tämä ei kyllä koske minua.)
    Miehet autoissaan ajavat melkein kolareita,kun jäävät tuijottamaan pitkiä,ruskeita sääriä minihaheissaan..
    (tämäkään ei koske minua-valkoiset ja karvaiset,itikan pistämiä paukamia täynnä olevat kintut.)
    Kesällä ollaan niin paljon ulkona ja tilaa on enemmän miettiä,mitä sitä laittaisi päällensä,niin tulee tarve haalia kaunista päällepantavaa oikein urakalla(tämäkään ei koske minua,sillä olen äärimmäisen huono ostelemaan itselleni tamineita.)
    Talvella neljän seinän sisällä raahustaa samoissa väljissä kuteissa ja haaveilee,että pääsee ulos nauttimaan lämmöstä ja mekkosista ja hamehista!!!
    Pukeutumisiloa ja kukkaan puhkeamista koko kesän edestä!!!
    =O)

    ReplyDelete